Vurdering i fagfornyelsens tid – i fremmedspråk
Hvordan vurdere i fremmespråk i tråd med læreplanens intensjoner, og med økt elevmedvirkning?
Hvordan drive god underveisvurdering i fremmedspråk? I kurset vil vi gjennomgå ulike måter å drive underveisvurdering sett i lys av den nye forskriften om vurdering, og i tråd med læreplanens intensjoner.
KURSINNHOLD
Å vurdere med og uten karakter
Å involvere elevene i vurderingsarbeidet
Å jobbe med elevenes metakognisjon og refleksjon rundt egen læring
Å møte utfordringene med AI. Konsekvenser for elevenes læring og lærerens vurderingspraksis
Å forberede elevene på den nye heldigitale eksamensformen, og ta i bruk de nye vurderingsmatrisene
Dette kurstemaet kan kombineres med tema fra andre språkfagkurs etter behov.
Pris
Varighet
Bestilling
Fra 3 timer
Fra 19 000
Ring 909 39 741
Kursholder
Margrethe Heltzer Anderssen
Margrethe Heltzer Anderssen jobber som spansklærer ved St. Hallvard videregående skole i Lier og ved Nettskolen Buskerud hvor hun underviser i spansk nivå III. Hun har vært engasjert av Fremmedspråksenteret for å lage digitalt undervisningsmateriell for nivå III, jobbet som fagdidaktiker i spansk på Høgskolen i Østfold og hatt ulike engasjement for Utdanningsdirektoratet.
Margrethe sitter i Utdanningsdirektoratets fagnemnd for spansk, og har lang erfaring med å utarbeide og vurdere eksamensoppgaver. I tillegg jobber hun som veileder for praksisstudenter for ILS. Hun har lang erfaring som kursholder.